——なぜココナッツウォーターに注目したのか、そしてワイオラを立ち上げたのか教えて下さい。
デヴィッド「一人の起業家として死ぬまでにやりたい目標の一つに、1つの値段が米ドル1ドル以下のものをつくりたい、という思いがありました。最初、この目標は精製水の会社として実現させようと思っていましたが、その市場はすでに飽和状態でした。そんな中、EBM Technologies社の仕事で東南アジアを旅行していた際、色々な街角の屋台でたくさんのココナッツウォーターを飲み、その栄養面の効果を研究した結果、きっとココナッツウォーターは栄養ドリンクのように新たな飲料の分野を画するようになるだろうと思うようになりました。2009年、社会的にも環境的にも地球にやさしい事業をつくるためワイオラを立ち上げた後、世界で最大の飲料市場である日本において、2012年10月に初めてのココナッツウォーターとして発売を開始しました。2013年9月からはアメリカでもKahuna社の販路にのせて販売を開始しています」
——Why did you focus on coconut water? Please tell us why you started Waiola business?
David「As an entrepreneur, one of my bucket list goals was to create a $1 product, something that would cost one U.S. dollar or less to produce one unit. At first I thought this business was going to be a purified water company, but that market was too saturated. While I was traveling in Southeast Asia for EBM Technologies business, I would drink a lot of coconut water from various street vendors and after doing some research on the nutritional benefits of coconut water I knew this was going to hedge that coconut water would be a new beverage category like an energy drink. In 2009, I founded Waiola on the premise to create a socially and environmentally sustainable beverage business. Waiola officially launched in Japan in October 2012, and was the first coconut water in the world’s most profitable beverage market. In September 2013, Waiola officially launched in the United States of America by signing a deal with Kahuna Distribution」
——ワイオラが他のココナッツウォーターと大きく違う点は?
デヴィッド「ワイオラの1パック(250ml)あたり糖分6g、カリウム730mgという成分の含有量が、この分野の中で最も天然のまま手を加えずにつくられた製品であることを語っています。ワイオラは非遺伝子組み換え飲料として認定されており、糖分や保存料は一切加えられていません」
——What are significant advantages of Waiola compared to other coconut water?
David「The fact that Waiola has 6g of sugar and 730mg of potassium per serving (250ml) makes our coconut water the most naturally untouched product in the category. Our coconut water is Non GMO Project verified and we don’t add any sweeteners or preservatives to Waiola」
——開発までに3年を要したそうですが、一番のこだわり、そして苦労したのはどのような点ですか?
デヴィッド「ワイオラをマーケットの中でどのように差別化するかが重要でした。調査の結果、ほかのココナッツウォーターは風味を強めるため砂糖や保存料、ビタミンCを加えていることがわかりました。ワイオラは、『less is more』というミニマリズムの理論でつくられています。他社製品と比べ、より小さなパッケージの中に最も高い栄養価を持ち、原料は高品質のココナッツウォーターのみ、というプレムアム製品をつくり出したいという思いがありました。
——We understand it took 3 years for you to develop Waiola. Please tell us what you stuck on most when you developed Waiola and what the most difficult point was to produce Waiola?
David「It was important for us to differentiate Waiola in the market. When we did our research we noticed that other coconut waters added sugar, preservatives and Vitamin C to enhance the flavor. Waiola was designed in the minimalist theory of “less is more.” I wanted our coconut water to be a premium product that had the most nutritional value in a smaller package than our competitors and only had one ingredient: premium coconut water」
——原料が天然素材のココナッツウォーターのみでありながら、糖分が少なく、カリウムが多いというワイオラの調合はどのような手法で成り立っているのでしょうか。
デヴィッド「ココナッツを様々な成長段階で収穫することで、その中に含まれる水分の栄養面に影響が出てきます。ココナッツにはとても多くの種類があり、産地により味も異なります。ワイオラは若くて、青いココナッツを収穫しており、古く熟成したココナッツよりも多くの栄養を含んでいます」
——We understand that Waiola is only made of natural coconut water, containing low sugar and high potassium. Is this the only phenomena for Waiola or does all natural coconut water contains the same ingredients? If it is the only phenomena for Waiola, can you tell us how you can make it?
David「By harvesting the coconut at different developmental stages it influences the nutritional benefits of its water. There are many different coconut species and depending on its region of origin coconut water has different taste profiles. Waiola harvests the water from young, green coconuts, which has more nutritional benefits than the water from old, ripe coconuts」